Ford Motor Company w tym tygodniu ogłosił zakończenie trwającej dwa lata rozbudowy montowni samochodów w Republice Południowej Afryki. Zarząd Forda zdecydował się przeznaczyć na inwestycję aż 500 mln USD aby być w stanie produkować i eksportować swoje nowe ciężarówki Ranger pickup diesel do 148 krajów, głównie w Afryce i w Azji.
“Z dumą ogłaszam że nasz nowy model – Ford Ranger będzie eksportowany z Republiki Południowej Afryki na 148 rynków na całym świecie, umacniając rolę RPA jako kluczowego producenta samochodów marki Ford ” powiedział w poniedziałek 27.06.2011 wiceprezes i dyrektor finansowy Forda – Lewis Booth.
Według Automotive Business Review, zakłady produkujące silniki w Port Elizabeth zostały gruntownie zmodernizowane i obecnie są w stanie wyprodukować 75 000 silników i 220 000 zestawów podzespołów silników rocznie.
“Nowoczesne silniki Duratorq TDCi będą wstawiane do Rangerów pickupów w również rozbudowanej montowni Forda w Silverton w Pretorii. Dzięki szeroko idącym modernizacjom można będzie tutaj produkować 110 000 pojazdów rocznie.” podał Automotive Business Review.
“Jednak wspomniane inwestycje nie miały na celu tylko wzrostu udziału w lokalnym rynku”, powiedział Jeff Nemeth, prezes Ford Motor Company w południowej Afryce. Nemeth dodał w wywiadzie dla “Detroit News”, że było to przekształcenie jego przedsięwzięcia w RPA “z lokalnego do globalnego”.
Zakład Struandale jest jedynym obiektem Forda gdzie produkowane są zarówno cztero jak i pięcio cylindrowe silniki Duratorq, jak też części zamienne, napisał “Detroit News”.
Booth, w swoim oświadczeniu powiedział, że nowej generacji silniki wysokoprężne przyśpieszą transformację w Republice Południowej Afryki, głównie dzięki zaawansowanej technologii.
Wcześniej Ford produkował w Południowej Afryce Rangera, Focusa i mniejsze pick-upy (nazywane bakkie w RPA) Bantam na rynek RPA. “Skupianie się na produkcji tylko jednego modelu samochodu niesie za sobą wzrost efektywności w globalnej strategii Forda” Nemeth powiedział dla “Detroit News”.